Monday 21 July 2008

Sejarah awal Pumpido Futsal Team (PFT) Part II

Merujuk kepada kenyataan aku di Part I, En. Labard telah memberi sedikit penerangan tentang Pumpido menerusi komen dia:
"aloo paya.. ni aku info sikit pasal pumpido.. info ni aku dpt setelah aku jumpa borang keahlian yg aku try buat dulu.. PFT ditubuhkan secara suka2 (belum rasmi) sekitar tahun 2003.. time tu macam2 name yg kitorg pakai, contohnyer.. mmmm.. tak igat plak.. nnt aku tanyer bebdk lain.. antara tournament yg terawal kitorg masuk ialah Uitm futsal 5's shah alam, mayor cup 03.. kitorg jadi champion.. hehehe.. tapi PLATE DIVISION je.. pastu dari situ timbul idea nk cipta satu nama kekal.. PUMPIDO ni boleh ler dikatakan secara resmi ditubuhkan pada 10 febuary 2004.. jumlah ahli mase tu ade 35 org.. name pumpido ni plak ilham encik amat (dapat mase meeting kat mau lama) pastu logo oleh encik adili.. sejak drpd tu byk ler tournament n league yg kitorg masuk.. pencapaian paling membanggakan, cabaran liga lotto kat aktif futsal bangi, tempat ke 4 drpd 158 team.. hehe.. yg lain2 tu biasenyer sampai second round ngan quater... jarang sgt ler kalah mase first round.. ok paya.. kot ade lagi nnt aku update... klu salah info pun nnt aku update jugak yer.. salam.." -Labard

0 comments:


Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Energy Industry. Powered by Blogger